Sieć sklepów meblowych poszukuje franczyzobiorców w średnich miastach.

W sieci działają obecnie 73 placówki własne oraz osiem franczyzowych. We wrześniu ubiegłego roku spółka stała się częścią grupy Steinhoff International, potentata na światowym rynku dystrybucji i sprzedaży artykułów wyposażenia wnętrz. Dzięki temu wzrosły perspektywy rozwoju sieci, która teraz ma znacznie większe możliwości finansowe.

– Do końca roku planujemy uruchomić jeszcze co najmniej pięć sklepów franczyzowych – mówi Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci Abra. – Aktualnie partnerów do współpracy poszukujemy w miastach od 20 do 100 tys. mieszkańców, m.in. w Mielcu, Sieradzu, Tczewie, Mławie, Pruszkowie czy Piasecznie. Kapitał niezbędny do uruchomienia własnego sklepu pod szyldem Abra to ok. 150 tys. zł, z czego 30 tys. zł trzeba przeznaczyć na pokrycie opłaty wstępnej. Sieć nie pobiera składki na fundusz marketingowy, zaś opłata bieżąca wynosi 3 proc. od zakupionych w spółce Abra mebli. W zamian franczyzobiorcy mogą liczyć na dostęp do szerokiego asortymentu, dostawy zamówień w kilka dni, jednolity system wizualizacji sklepu oraz pakiet szkoleń. Minimalna powierzchnia sklepu wynosi 600 m2 oraz około 80 m2 zaplecza magazynowego. Obiekt powinien posiadać również parking, a jego dodatkowym atutem będzie lokalizacja w pobliżu innych sklepów meblowych oraz z branży wyposażenia wnętrz. – Właściwy lokal to jeden z kluczowych elementów powodzenia biznesu, dlatego mocno wspieramy proces poszukiwania nieruchomości – zaznacza Dorota Placzyńska. – Najczęściej jednak to franczyzobiorca proponuje lokalizację, którą następnie wspólnie oceniamy w kontekście rynku meblowego w danym mieście. Zdarza się, że to my dysponujemy dobrym obiektem i wtedy poszukujemy partnera do współpracy.

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Dla starszych

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Zagadnienia ubezpieczeniowe w wypożyczaniu sprzętu budowlanego: Co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć?

Wypożyczanie sprzętu budowlanego to powszechna praktyka w branży, umożliwiająca elastyczno…