Najgorętszy dla kurierów okres firma X-press Couriers ma już za sobą. Teraz głównym celem jest rozwój sieci placówek.

Spółka wywodzi się z powstałej w 1996 roku firmy X-press Bikers. W ramach ekspansji sieć w 2008 roku połączyła się z firmą Data Logistics. Dziś realizuje 1,5 tys. przesyłek dziennie i prowadzi 17 placówek X-Store, z których cztery są własnością marki. Właśnie zostały otwarte punkty w Łomiankach, Warszawie i Katowicach.

– Chcielibyśmy rozbudować naszą sieć detaliczną i w 2012 roku planujemy otworzyć kolejnych 20 punktów X-Store – mówi Adam Tomczak, prezes firmy. – W następnych latach przewidujemy otwarcie 60 nowych placówek w większych miastach.

Franczyzodawca poszukuje lokali o powierzchni 20-30 m2 w budynkach klasy A. Koszt licencji plus wyposażenie typowego X-Store to inwestycja rzędu 20-25 tys. zł. Franczyzobiorca może także kupić licencję i działający już sklep za niewielką, w stosunku do inwestycji, kwotę. Przy zakupie licencji firma przekazuje podręcznik operacyjny oraz zapewnia szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników.

– Na rynku usług kurierskich sezonowość występuje w niewielkim stopniu – przyznaje Adam Tomczak. – Ponieważ większość usług skierowana jest do klientów biznesowych, dlatego nie odnotowujemy istotnych sezonowych spadków obrotu. Jednak największy popyt odnotowujemy w grudniu – dodaje prezes X-press Couriers. (boa)

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Jakie to proste

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Lubisz uniwersalne rozwiązania? Podnośnik hydrauliczny będzie idealny.

Cenimy sobie uniwersalność. Wiele osób w swoim życiu ceni uniwersalność. Na pewno wśród sa…