Najgorętszy dla kurierów okres firma X-press Couriers ma już za sobą. Teraz głównym celem jest rozwój sieci placówek.

Spółka wywodzi się z powstałej w 1996 roku firmy X-press Bikers. W ramach ekspansji sieć w 2008 roku połączyła się z firmą Data Logistics. Dziś realizuje 1,5 tys. przesyłek dziennie i prowadzi 17 placówek X-Store, z których cztery są własnością marki. Właśnie zostały otwarte punkty w Łomiankach, Warszawie i Katowicach.

– Chcielibyśmy rozbudować naszą sieć detaliczną i w 2012 roku planujemy otworzyć kolejnych 20 punktów X-Store – mówi Adam Tomczak, prezes firmy. – W następnych latach przewidujemy otwarcie 60 nowych placówek w większych miastach.

Franczyzodawca poszukuje lokali o powierzchni 20-30 m2 w budynkach klasy A. Koszt licencji plus wyposażenie typowego X-Store to inwestycja rzędu 20-25 tys. zł. Franczyzobiorca może także kupić licencję i działający już sklep za niewielką, w stosunku do inwestycji, kwotę. Przy zakupie licencji firma przekazuje podręcznik operacyjny oraz zapewnia szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników.

– Na rynku usług kurierskich sezonowość występuje w niewielkim stopniu – przyznaje Adam Tomczak. – Ponieważ większość usług skierowana jest do klientów biznesowych, dlatego nie odnotowujemy istotnych sezonowych spadków obrotu. Jednak największy popyt odnotowujemy w grudniu – dodaje prezes X-press Couriers. (boa)

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Jakie to proste

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Jakie wybrać opony na lato?

  Opony letnie powinny zapewniać komfort i bezpieczeństwo dla kierującego pojazdem. Bieżni…