Czy warto i czy trzeba przeprowadzać optymalizacje serwisu pod kątem wyszukiwarek (SEO) przygotowując lub prowadząc kampanie linków sponsorowanych Google AdWords? Zacznijmy od tego, że nie trzeba. Uruchomienie kampanii Google AdWords nie wymaga zmian na stronie internetowej. Niemniej jednak warto pomyśleć o optymalizacji. Oto kilka powodów dlaczego warto.
Dzięki optymalizacji samych stron docelowych (LP z ang. landing page), czyli podstron serwisu na które wchodzi internauta po kliknięciu reklamy można obniżyć średni koszt za kliknięcie (śr. CPC). Optymalizacja jakości technicznej landing page poprzez pozycjonowanie Bydgoszcz jest więc korzystna – bo po takiej optymalizacji reklamy kosztują mniej. Czyli utrzymując ten sam budżet kampanii można pozyskać więcej odwiedzin, lub utrzymując tą samą ilość odwiedzin obniżyć koszt kampanii. Oczywiście optymalizacja landing page to nie samo SEO. Niemniej jednak w tym wpisie nie będę poruszał innych tematów.
Skoro optymalizujemy już strony docelowe „pod kampanię i reklamy” warto rozważyć optymalizację całego serwisu internetowego. Obecnie, dzięki wykorzystaniu systemów CMS (WordPress, Drupal, Joomla, inne) i podziale technicznym ich struktury zgodnie z modelem MVC (model-viev-controler) wprowadzenie zmian i udoskonalanie strony internetowej jest proste. Przeważnie większość zmian dotyczy szablonu HTML (template) witryny, który jest identyczny dla wszystkich podstron. Wprowadzenie odpowiednich zmian w szablonie oraz w samej treści podniesie ogólną jakość witryny a co za tym idzie poprawi jej wyszukiwalność. Innymi słowy strona po optymalizacji podniesie się lub zaistnieje w rankingach wyszukiwarek. Może nie od razu w TOP10 wyników wyszukiwania, ale będzie to pierwszy krok ku ruchowi z wyników organicznych, a więc z pozycjonowania.
Google to taka firma, która kładzie wysoki nacisk na jakość serwisów WWW. I to bez względu na to, czy promujemy serwis internetowy za pomocą linków sponsorowanych czy w wynikach organicznych (naturalnych wynikach wyszukiwania). Optymalizacja stron docelowych to jeden z elementów obniżania kosztów kampanii. Więc zdecydowanie warto, zwłaszcza, że optymalizacja SEO to jednorazowe działanie, którego efekty są trwałe i długofalowe.
Dlaczego są błędne wyniki w rankingu Google? – Info portal
31 października 2018 w 14:52
[…] W idealnym świecie witryna miałaby tylko jedną stronę w rankingu dla każdego celu słowa kluczowego. https://palacwielkawies.pl/ile-kosztuje-reklama-w-internecie/ Na przykład chcesz, by Twoja strona główna była w rankingu pod kątem podstawowego celu słów kluczowych. https://www.zlobekbambino.com.pl/optymalizacja-seo-a-google-adwords/ […]